Naslovnica Svijet Hoće li Papa sudjelovanjem na ‘poganskim obredima’ za vrijeme posjeta Kanadi izazvati...

Hoće li Papa sudjelovanjem na ‘poganskim obredima’ za vrijeme posjeta Kanadi izazvati kontroverze?

Tijekom srpanjskog posjeta Kanadi, papa Franjo bi trebao sudjelovati u poganskim ceremonijama s domorodačkim narodima.

Truth & Reconciliation: A Personal Testimony - YouTube

Prema portalu Crux, otac Cristino Bouvette iz nadbiskupije Calgary, planira da papa Franjo sudjeluje u poganskoj ceremoniji “razmazivanja” te da moli okrenut u sva četiri smjera, prema domorodačkoj tradiciji.

Tijekom Papinog posjeta crkvi Presvetog srca prvih naroda, starješina će ući u crkvu držeći zdjelu tinjajućeg cedra, kadulje, slatke trave i duhana kako bi navodno pročistili crkvu.

“Razmazivanje koja se predlaže u Presvetom Srcu ima dvostruku svrhu: 1) pokazati priznanje rituala na vidljiv/javni način; i 2) Kao ritual pročišćenja u samom prostoru kao gesta da se prostor učini ‘gostoljubivijim’ za dobrodošlicu Svetom Ocu kad stigne”, napisao je Bouvette u poruci Cruxu.

Bouvette je priznao da “razmarivanje” nije katolička tradicija, ali je tvrdio da “svakako nije s njom u suprotnosti”.

Ipak je priznao da bi “određene ‘poganske’ prakse bile ‘svetogrđe’ jer ili ismijavaju našu vjeru ili nas opasno otvaraju prema duhovnom poretku gdje nemamo kontrolu nad onim što ulazi ili se pripaja.”

“U katoličkom kontekstu, obred mazanja mogli bismo promatrati na sličan način kao uporabu nekih naših sakramentala, koji nose u sebi osobne, duhovne svrhe, kao što je nošenje škapulara ili pomazanje uljem u Oratoriju sv. Josipa”, dodao je.

Cedar, kadulja, slatka trava i duhan “darovi su Stvoritelja i stoga se vraćaju Stvoritelju”, uvjerava nas.

“Osobno pročišćavanje ili pročišćavanje prostora u kojem se mazanje i dimljenje događa isključiva je svrha obreda”, rekao je, ne objašnjavajući od čega se ljudi pročišćavaju niti na koji način zapaljene biljke mogu duhovno pročistiti čovjeka.

Prema Bouvetteu, papa Franjo bi također mogao moliti okrenut u sva četiri smjera, što je još jedna domorodačka praksa.

“Mi se ne molimo ‘u’ četiri smjera – mi se molimo samo Bogu, Stvoritelju,” pojasnio je, tvrdeći da je pokret “sličan drevnom kršćanskom razumijevanju usmjerenja prema smjeru – kao okrenutost prema istoku na oltaru dok čekamo drugi Kristov dolazak ili okrenutost prema sjeveru da naviještamo Evanđelje u smjeru tame gdje svjetlost sunca ne prolazi.”

Međutim, domorodačka tradicija nema za cilj molitvu u sva četiri smjera na ovaj način, moli se u svakom smjeru poštujući ih kao božanstva ili same bogove.

Bouvette je dodatno opravdao svoju tvrdnju komentarima koji nemaju povijest u katoličkoj tradiciji, rekavši da molitva u svim smjerovima “služi kao podsjetnik na sveprisutnost Stvoritelja i da sve stvoreno pripada njemu”.

“Svaki smjer također je usklađen s fazama ljudskog života: dojenčad i djeca na istoku; adolescenti i mladi odrasli prema jugu; roditelji i sredovječni na zapadu; a naši starci na sjever”, dodao je.

„Osim priznavanja dostojanstva cjelokupnog ljudskog života, ona također pokazuje poniznu podložnost protoku vremena, slijedeći smjer sunca na nebu, kojemu se svi moramo podložiti ako želimo živjeti u skladu i miru, uvjerava nas Bouvette.

Izvori 1, 2