Naslovnica Društvo Imamo pravo na tjelesni integritet, kao što ga imaju i nerođeni.

Imamo pravo na tjelesni integritet, kao što ga imaju i nerođeni.

Moramo istražiti načine djelovanja kako bi što bolje zagovarali nerođene. Naš posao je mijenjati srca Božjom milošću, počevši od našeg vlastitoga.

„Ovo je tijelo moje“ su posvećujuće riječi Isusa na Posljednjoj večeri kada je ustanovio Presvetu Euharistiju – novi i vječni savez – i naložio svojim apostolima da „ovo čine njemu na spomen“. Ali sveta deklaracija ima alternativno značenje, kao što je to često primjećivao pokojni, veliki profesor prava sa Sveučilišta Notre Dame, dr. Charles Rice.

Zagovornici pobačaja koriste rečenicu „ovo je MOJE tijelo“ kako bi promovirali pravo na prekid trudnoće. Sljedeći složeni scenarij, koristeći bridak jezik Nacionalnog udruženja za ukidanje zakona o pobačaju (NARAL-a), nam može pomoći da razumijemo ekonomsku motivaciju.

  • Uz pomoć i pratnju dečka i roditelja, mlada žena koja je trudna zakazuje sastanak u organizaciji Planned Parenthood radi prekida trudnoće. Planned Parenthood pruža zdravo tkivo istraživačima uz plaćanje naknade. Stoga ljubazni predstavnik traži od djevojke da se vrati za dva tjedna kada se tkivo razvije do optimalne faze za takva istraživanja.
  • Medicinske ustanove Planned Parenthood su blještave i sterilne, a liječnik je dobro obučen u vrhunskoj medicinskoj školi za svoj zanat. Ovaj postupak zahtijeva stvarnu medicinsku kompetenciju. Srećom, većina liječnika opće medicine ili ginekologa rutinski zna ukloniti fetus, što su naučili za vrijeme svoga stručnog obrazovanja. Agenciji za farmaceutska istraživanja potrebna je priča o uspjehu radi rasta dionica njihovog poduzeća, a klinikama treba svježe tkivo koje je dovoljno napredovalo u trudnoći. Stoga liječnik mora ukloniti tkivo s najvećom preciznošću i profesionalnom marljivošću.
  • Pružatelji usluge moraju održavati cirkulaciju tekućina kako bi održali fetalni materijal prije odstranjivanja organa, pa bi možda najbolje bio postupak carskog reza. Postupak je uspješan. Liječnici, medicinske sestre, pomoćno osoblje i administrativno osoblje pažljivo utišavaju zvukove koje proizvodi fetus. Primjerci su savršeno zdravi, zapravo su korisni za proizvodnju cjepiva radi eksperimentiranja na malim životinjama.
  • Dostava u istraživačku kliniku učinkovita je onoliko koliko suvremeni prijevoz dopušta, od najnovijih hladnjača do specijaliziranih dostava kompanije Fed Ex. Razmjenjuju se fakture i plaćeni računi. Poslovni menadžeri, računovođe i zaposlenici te svi od ekipe za održavanje primaju svoje plaće na vrijeme. Tvrtke uplaćuju svoje tromjesečne porezne obveze. Dioničari su zadovoljni, a brokeri dobivaju ugodne provizije za trgovanje.
  • Medicinska zajednica slavi što farmaceutske istraživačke ustanove uspješno razvijaju lijekove protiv zastrašujućih bolesti. Istraživanja poboljšavaju izglede za nove terapije degenerativnih bolesti koje pogađaju starije osobe. Te se mikroskopske stanice iz fetalnog tkiva, uzete iz živih organizama, dijeli i množe milijune, pa možda i milijarde puta. Sve te stanične linije pronalaze dom kod milijuna ljudi – ubrizgavanjem u ruku ili gutanjem i tako dolaze u naša tijela – održavajući nas zdravima i produžujući nam život na nekoliko godina. Zapravo alarmantan broj lijekova koje je razvila farmaceutska industrija barem je testiran (a neki su i uzgojeni) na fetalnim staničnim linijama.

Ovo je moje tijelo? Ne. Ovo je naše tijelo.

Sav je ovaj užas moguć uz naše sudjelovanje, jer pažljivo izbjegavamo nekoliko istinitih riječi i neugodnu stvarnost: nerođene bebe, ljudsko biće, pluća, srce, mozak, bubrezi, krv, pobačaj, čedomorstvo, ubojstvo, trgovinu ljudima, seciranje, ljudsku vivisekciju i mučenje – pa čak i bebin plač. Te riječi odstranjujemo, kako bi pažljivo mogli izbjeći neugodnosti. Čak i katolička moralna analiza ne uspijeva u tome. Utvrđivanje „udaljene materijalne suradnje“ očito nas oslobađa lanca zločina, jer mnogi od nas uzimaju lijekove bez protesta. Američki biskupi i Vatikan potiču nas da COVID cjepiva uzmemo radi općeg dobra, dok potvrđujemo svoje neodobravanje radi korištenih sredstava za proizvodnju cjepiva. Kao odgovor na to mnogi su katolici prihvatili injekciju cjepiva koja su nastala od embrionalnih matičnih stanica. Ali drugi se i dalje opiru. Zajedno s nemoralom istraživanja embrionalnih matičnih stanica, postoje ozbiljna pitanja o mogućim dugoročnim nuspojavama kao što su sterilnost, oslabljeni imunitet na druge viruse i oštećenje srca.

Kako katolici mogu izraziti svoje neslaganje (neodobravanje)?

Prije mnogo godina, svećenik sa sjeveroistoka Sjedinjenih Američkih Država je primio značajan novčani dar od američkog senatora koji se zalaže za pobačaj i koji se izjašnjava kao katolik. Svećenik je mogao prihvatiti donaciju za svoju školu bez grijeha, čak i ako su politički interesi motivirali političara. Na žalost dijecezanskog ekonomata, svećenik je novac vratio s kamatama. Prema zajedničkom poznaniku, kada je kasnije nakon mnogo godina podsjetio senatora na incident, to je raspirilo bijes političara na svećenika.

U sljedećim će mjesecima mnogi katolici i nekatolici odbiti cjepiva na temelju moralnih razloga. Postoji li bolji način izražavanja neodobravanja užasnog nemorala ljudske vivisekcije i korištenja pobačenih ostataka fetusa radi medicinskih istraživanja i razvoja lijekova?

Za one koji odgovore da je pro-life uzeti cjepivo, ovaj zastrašujući omjer im može pomoći u shvaćanju nekih temeljnih stvari. Do sada je gotovo šesto tisuća Amerikanaca umrlo od COVIDa-19. Taj se broj uspoređuje s približno osamsto pedeset tisuća nerođenih beba namjerno ubijenih u Sjedinjenim Američkim Državama tijekom istoga razdoblja – a ta će se brojka i dalje nastaviti povećavati. Događaji tijekom prošle godine dokazuju da živimo u očajničkom strahu za svoje živote, a kako bismo se smirili od toga strah učinit ćemo gotovo sve što vlada naredi. Nerođene bebe isto tako trpe užasnu bol u samoći čak i ako su pobačene u ranim fazama razvoja. Nesposobne da govore same za sebe, trebaju im naši glasovi.

Medicinski radnici zahtijevaju da potpišemo mnoštvo dokumenata kako bismo zaštitili njihov postupak. Možda bismo trebali uzvratiti i osmisliti izjavu za svjedoke koja potvrđuje: „Koliko znam, ti lijekovi i tretmani nisu izvedeni iz embrija ili fetalnog tkiva dobivenih iz pobačaja“. Zbog propitivanja načina testiranja fetalnih staničnih linija možemo biti odbačeni od društva. Vjerojatno ćemo uspjeti samo dodatno iznervirati medicinsko-industrijsku korporaciju pobačaja, dok će oni sručiti odmazdu na nas. Ali moramo istražiti načine djelovanja kao zagovornici nerođenih. Naš posao je mijenjati srca Božjom milošću, počevši od našeg vlastitoga. Bilo koji uspjeh ovisi o Bogu.

Imamo pravo na tjelesni integritet, kao što ga imaju i nerođeni. Vlasti i zdravstveni stručnjaci nemaju pravo ubrizgavati nam cjepiva ili druge lijekove koja krše njegovu svetu svrhu. „Ili zar ne znate? Tijelo vaše hram je Duha Svetoga koji je u vama, koga imate od Boga, te niste svoji. Jer kupljeni ste otkupninom. Proslavite dakle Boga u tijelu svojemu!“ (1 Kor 6, 19-20). Nije samo moje tijelo, nego je u Kristu naše tijelo.

Jerry Pokorsky je svećenik biskupije Arlington, ali je isto tako služio kao financijski upravitelj u biskupiji Lincoln. Uz obrazovanje u poslovanju i računovodstvu, diplomirao je teologiju i magistrirao moralnu teologiju. Vlč. Pokorsky je suosnivač CREDOa i Adoremusa, dviju organizacija duboko angažirane u autentičnoj liturgijskoj obnovi. Redovito piše članke za brojne katoličke web stranice i časopise.