Naslovnica Svijet Kada crkve postaju džamije

Kada crkve postaju džamije

Danas su mi zapele za oko ove dvije vijesti, koje smatram usko povezanima:

  • Prošle nedjelje, po prvi puta u 1600 godina, u Mosulu se nije slavila misa. Islamska država Iraka i Sirije (ISIS) zauzela je drugi najveći grad u Iraku. To je rezultiralo masovnim bijegom kršćana u regiji, koji u strahu od šerijatskog zakona traže spas u ovoj zemlji koja se nevjerojatnim brzinom doslovno raspada. Drevna kršćanska zajednica u Mosulu, stanovništvo mjesta za koje mnogi vjeruju da je tu Jonin grob, sada se suočava s uništenjem pod naletom vojske ISIS-a. Vijesti o ubojstvima, otmicama i teroru koji trpe vjernici koji su odlučili ostati u gradovima sjevernog Iraka jedva su popraćeni u zapadnim novinskim agencijama, a njihove vlade su ostale potpuno nemoćne pred činjenicom da nova islamska država raste pred njihovim očima.
  • Jedna od najstarijih katoličkih crkava u američkoj saveznoj državi Minnesoti je postala centar islamske zajednice. Crkva svetog Ivana je bila dom katolicima gradića St. Paula od 1886., ali zbog nedostatka vjernika i financijskih poteškoća, biskupija ju je prošle godine odlučila zatvoriti, a zatim je uslijedila i konačna prodaja islamskom centru Darul–Uloom-u sa svim nekretninama koje su pripadale župi, što osim crkve uključuje i školu, župni dvor, itd.

Ne bismo trebali biti nimalo šokirani čitajući o ovim slučajevima jer se oni iz godine u godinu ponavljaju na svim kontinentima ovog svijeta. Na kraju i nema previše razlike je li uzrok zla neka islamska grupa fundamentalista ili sekularizacija društva kakvu poznajemo na Zapadu. Konačni rezultat je isti.

A jučer je u svojoj jutarnjoj propovijedi papa Franjo naglasio kako

U Crkvi danas ima toliko mučenika; mnogi su prognani. Pomislimo na Bliski Istok i na kršćane koji bježe od progona; na već ubijene kršćane. Pa i oni kršćani, koji su izbačeni onako, na elegantan način i u bijelim rukavicama – i to je progon”, kazao je papa Franjo, ustvrdivši ponovno da danas ima više svjedoka i mučenika nego u prvim stoljećima Crkve.