Naslovnica Vatikan „Ljubi grješnika, mrzi grijeh“ današnjem čovjeku nerazumljivo

„Ljubi grješnika, mrzi grijeh“ današnjem čovjeku nerazumljivo

Na današnjoj tiskovnoj konferenciji sa Sinode o obitelji, nadbiskup Brisbane iz Australije, Mark Coleridge je istaknuo kako ne vjeruje da će Sinoda doći do konsenzusa oko bilo kojeg ‘kontroverznog’ pitanja o kojem se raspravlja u ovom zadnjem tjednu zasjedanja.

Iako je na samom početku Sinode biskup Coleridge bio mišljenja kako su biskupi, u postotcima, nekih 65 prema 35 posto protiv tzv. Kasperovog prijedloga o pričesti za razvedene vjernike, danas vjeruje da je postotak onih koji mu se protive još i veći. Ovo bi se moglo smatrati dobrom viješću sa Sinode.

Ali, ipak je bilo zapanjujuće slušati biskupa Coleridgea dok je govorio kako postoji konsenzus među sinodalnim ocima oko promjene načina na koji Crkva treba komunicirati sa svijetom.

I inače se na Sinodi puno govorilo o potrebi drugačijeg načina izražavanja, odnosno ‘novom jeziku’ u Crkvi. Kao primjer biskup je istaknuo frazu „Ljubi grješnika, mrzi grijeh“ objasnivši kako ona više ne prolazi u modernom svijetu. Po njemu, Crkva bi se zato trebala okaniti upotrebe takvih fraza, jer ljudi jednostavno ne razumiju razliku, pa treba pronaći ‘novi jezik’ kako bi se doprlo do njih.

Također je spomenuo pojma ‘nerazrješivost’ kao previše negativan u konotaciji, odnosno kao previše crkveni termin koji obični čovjek ne može razumjeti. Jest da je on imao smisla u prošlosti, i da ga mi u Crkvi dobro razumijemo, ali u današnjem svijetu, prema biskupu, takav rječnik kod ljudi jednostavno ne prolazi .

Na kraju se biskup Coleridge osvrnuo i na pitanje odnosa prema homoseksualcima, pri čemu sam stekao dojam kako je cijela priča oko promjene ‘jezika’ Crkve najviše  došla do izražaja upravo kod ove teme. Naime, kako se u Katekizmu Katoličke crkve navodi da je homoseksualna sklonost „sama po sebi neuredna“, biskup Coleridge smatra da je nemoguće pastoralno djelovati s takvim kvalifikacijama. Ponovno je istaknuo kako je to njemu sve razumljivo s crkvenog stajališta, ali da sami homoseksualci ne razumiju razliku između njihove osobe i prozivanja samog čina neurednim, nego strahuju da se njih osobno smatra neurednima. Zbog toga, Crkva bi morala mijenjati svoj način izražavanja prema homoseksualcima kako ih ne bi uvrijedila na osobnoj razini.