Naslovnica Crkva Može li se stvarno milosrđem Božjim pokriti sve prijestupe i grijehe, pa...

Može li se stvarno milosrđem Božjim pokriti sve prijestupe i grijehe, pa tako i Judu – “sina propasti”?

Danas donosimo zanimljivu reakciju na članak “Tko to pokušava rehabilitirati Judu?”, koji komentira tekst: Giuda e lo scandalo della Misericordia, Andrea Monda objavljen u dnevnim novinama L’Osservatore Romana na Veliki četvrtak (Godina 161, br. 74. – 1. travnja 2021.). 

Vatican “rehabilitation” of … Judas? | Fr. Z's Blog
Na početku, jedna opća primjedba. Govor o paklu danas je i u Crkvi nestao, čak se javljaju glasovi koji tvrde da je pakao prazan. Želi se milosrđem Božjim pokriti sve prijestupe i grijehe, a pri tome se ne govori kako je za to potrebna svijest o strahoti grijeha, kajanje i obraćenje. Tako se bagatelizira Božje milosrđe, relativizira grijeh i ispada da se svi spašavaju. Pa zašto onda ne bi bio spašen i Juda, kojega je Isus unaprijed imenovao „sinom propasti“ i rekao da bi „tomu čovjeku bolje bilo da se nije ni rodio“?
Osobno mi je teško vjerovati da je netko tko je gledao Isusovo djelovanje i još prije svoga čina bio ovako upozoren, a ipak ga učinio, te nakon Isusove smrti vratio srebrnjake i objesio se iz očaja i osjećaja krivice, u trenu smrti taj očaj prevladao skrušenošću. Ali ta tajna ostaje između njegove duše i Boga i ne vidim razloga za naklapanje o tome je li i kako Juda spašen.
Dapače, mislim da je takvo naklapanje štetno jer se njime potiču lažne nade i smanjuju strepnja i briga te ozbiljno djelovanje za spas vlastite duše jer ono ide u prilog dojmu da se svi spašavaju. Suprotno je i Isusovu odgovoru na pitanje: “Gospodine, je li malo onih koji se spašavaju?” Naime, Isus odgovara: “Borite se da uđete na uska vrata jer mnogi će, velim vam, tražiti da uđu, ali neće moći…“ A u Matejevu evanđelju to je još direktnije rečeno ( kao i u prispodobi o ovcama i jarcima): “Uđite na uska vrata! Jer široka vrata i prostran put vode u propast i mnogi njime idu. Kako su uska vrata i tijesan put koji vodi u Život! Malo ih je koji ga nalaze.”
Monda kaže da je ovaj poseban fokus nadahnut Franjinom meditacijom iz knjige (koja je objavljena 2018. godine), u kojoj je Papa spomenuo da posjeduje fotografiju kapitela stupa u romaničkoj crkvi u Francuskoj, na kojemu je Juda prikazan obješen, a zatim kako biva odnesen. Papa Franjo misli da je Dobri pastir taj koji je došao spasiti mrtvog izdajicu.” (citat)
Judas and the Good Shepherd | Angelus News
Je li poznato ime autora koji je izradio kapitel?
Je li bio mistik i proglašen blaženim?
Može li se u slučaju potvrdnog odgovora na drugo pitanje reći da je uradak vjerodostojan?
Dok se ne dobije potvrdan odgovor na drugo pitanje i rasvijetli izneseno mišljenje “da je Dobri pastir taj koji je došao spasiti mrtvog izdajicu”, poslužit će viđenja Anne Katharina Emmerich, redovnice augustinke, proglašene blaženom od pape Ivana Pavla II., 3. listopada 2004., koja je u mističnom doživljaju opisala ono što Crkva ispovijeda u Vjerovanju: Isusov silazak nad pakao.
Ubrojena je u najglasovitije mistike. Njezina viđenja Isusove muke i smrti na križu, Isusove rane koje je nosila na svom tijelu, znak su Božje milosti i u ove uskrsne dane treba što dublje uranjati u viđenja koja vode istinskoj spoznaji Božjeg milosrđa i ljubavi kakvi oni uistinu jesu.
Viđenja su dana u knjizi, Anna Katharina Emmerich: GORKA MUKA GOSPODINA NAŠEGA ISUSA KRISTA (naklada sv. Antun) prema bilješkama Clemensa Brentana, koji je godinama sjedio uz njezinu bolesničku postelju, bilježio sva njezina viđenja, između svih i viđenje silaska Gospodina Isusa nad pakao.
U jednom od podnaslova iz navedene knjige “Pojedinosti o silasku nad pakao” na stranici 306. opisuje viđenje silaska presvete duše Isusa Krista kako “u svjetlosnom obliku s mnogo anđela među kojima i Gabrijel u podnožju križa siđe u zemlju.”
Slijedi opis mjesta, dijelova predpakla, njegova podjela i opis duša koje su tamo bile u tom trenutku smještene i raspoređene. Povorka koja se formirala i koju Isus predvodi obilazi dijelovima predpakla i“ sve mu duše pjevaju hvalu, neke od radosti što im se objavi, a neke zle duhove prisiljene od anđela da mu se poklone koje onda anđeli svezaše i potjeraše u pakao. …. Duša Gospodinova tu susretne dušu dobrog razbojnika praćenu anđelima u Abrahamovo krilo i zlog razbojnika, koji okružen zlim duhovima ode u pakao.”
Slijedi opis Isusova obilaska svih mjesta na kojima su duše raspoređene prema stanju duše, svetosti, sveti Izraelci, patrijarsi, Mojsije, suci, kraljevi, proroci, svi Isusovi preci i rođaci, sve do Joakima i Ane, Elizabete, Zaharije i Ivana.
Spasiteljeva pobjednička povorka je sišla i u ”dublju sferu, gdje su se na nekoj vrsti mjesta za pročišćavanje nalazili pobožni pogani koji bijahu slutili istinu i žudili za njom” ( str. 307).
“Vidjeh Otkupitelja kako, kao pobjednik i osloboditelj još brzo prolazi mnogim mjestima na kojima bijahu zatvorene duše i čini još beskonačno mnogo, ali u svojem bijednom stanju ne mogu ih sve nabrojiti.” ( str. 308)…
“Na kraju ga ugledah kako se s velikom ozbiljnošću približava prema središtu bezdana, prema paklu. On mi se pokaže u obliku nepregledno velike, strašne, crne stjenovite građevine metalna odsjaja, na čijem ulazu bijahu golema, strašna crna vrata sa zasunima i bravama, koja izazivahu jezu. Čuše se užasni urlici i vika, vrata se otvoriše i pokaže se jedan stravičan mračni svijet” (str. 308)
Slijede opisi različitih mjesta u paklu i atmosfera užasa…
“Kad anđeli rastvoriše vrata, vidje se metež protivština, kletvi, psovki, plača i jauka. Vidjeh da se Isus obrati Judinoj duši. (svjedočanstvo da se Juda nalazi u paklu, str. 309 ). Neki anđeli baciše dolje čitave čete zlih duhova. Svi morahu priznati Isusa i častiti ga, a to im bijaše najstrašnija muka. … U sredini bijaše bezdan tame, Lucifer okovan bijaše bačen u nj, a oko njega je ključala crna para. Sve se to dogodi po određenim zakonima, čula sam, ako se ne varam, da će Lucifer 50 ili 60 godina prije 2000. godine poslije Krista opet na neko vrijeme biti pušten na slobodu, u naše vrijeme, čini mi se, da su neki đavli pušteni, a drugi će biti nakon našeg vremena.” … ”moglo bi se umrijeti od tog prizora…”
Majka Božja je u Fatimi pokazala Luciji, Hijacinti i Franji pakao. Da nije bila uz njih, umrli bi od straha, svjedoči sestra Lucija. Zato treba moliti i vršiti pokoru za grješnike!
Viđenja blaženice Anne Katharine Emmerich temelj su za ozbiljno i mjerodavno razmatranje svega što se odnosi na Gospodina našega Isusa Krista pa tako i mjesto gdje se nalazi Judina duša, u paklu. (Film Pasija snimljen je prema viđenjima blaženice.)
Katarina Tadić