Naslovnica Crkva Ponovno iščitavanje Humanae Vitae u svjetlu Amorisa Laetitia

Ponovno iščitavanje Humanae Vitae u svjetlu Amorisa Laetitia

Odgovorno roditeljstvo može obvezati bračni par na korištenje umjetne kontrole rađanja– izjavio je nedavno novoimenovani član Papinske akademije za život, tvrdeći kako svoju teoriju temelji na papinoj apostolskoj pobudnici o obitelji Amoris Laetitia.

Talijanski moralni teolog, otac Maurizio Chiodi je na javnom predavanju na Papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu 14. prosinca rekao kako postoje “okolnosti – upućujem na Amoris Laetitia, osmo poglavlje- koje upravo zbog odgovornosti zahtijevaju kontracepciju“.

Osmo poglavlje papinog dokumenta o obitelji iz 2016. godine izazvalo je kontroverze zbog različitih interpretacija koja se odnose na mogućnost primanja Svete pričesti za “ponovno vjenčane osobe u građanskom braku”.

Kada su “prirodne metode nemoguće, treba pronaći druge oblike odgovornosti“, ustvrdio je otac Chiodi u svom predavanju pod naslovom: Ponovno iščitavanje Humanae Vitae (1968) u svjetlu Amorisa Laetitia (2016).

U takvim okolnostima, rekao je, “umjetna metoda reguliranja rađanja mogla bi se prepoznati kao čin odgovornosti koji se provodi, ne kako bi radikalno odbacili dar djeteta, već zato što u tim situacijama odgovornost zove par i obitelj na drugačije oblike dobrodošlice i gostoprimstva“.

Nije slučajno da komentari talijanskog profesora dolaze baš u godini kada Crkva obilježava pedesetu obljetnicu enciklike Papa Pavao VI. Humanae Vitae, koja je potvrdila crkvenu zabranu kontracepcije. U svojoj enciklici, Pavao VI. nazvao je umjetnu kontracepciju “inherentno pogrešnom”, odobrio prirodno planiranje obitelji i potvrdio crkveno učenje o bračnoj ljubavi i odgovornom roditeljstvu.

Chiodijevo predavanje bilo je treće u nizu u sklopu predavanja koje ove akademske godine organiziraju fakultet društvenih znanosti i moralne teologije Papinskoga gregorijanskog sveučilišta. Cilj ovih predavanja je zauzeti novi i širi pogled na encikliku “u kontekstu vremena promjena” i “složenijih” situacija.

Javno predavanje o. Chiodia, namijenjeno studentima teologije i redovnicama, možda je najjasniji pokazatelj kako je u tijeku organizirano nastojanje da se u ‘duhu vremena’ reinterpretira tumačenje Humanae Vitae, koja izričito brani sve oblike umjetne kontracepcije.

Izvor