Naslovnica Društvo Sinoda o obitelji – iz majčine perspektive

Sinoda o obitelji – iz majčine perspektive

Odlomci iz eseja Jacqueline Stewarta objavljenog u Faith Magazine

Kada je papa Franjo još 2013. godine sazvao Sinodu pod nazivom “Pastoralni izazovi obitelji u kontekstu evangelizacije“, zvučalo mi je kao jako dobra ideja. Bogate istine nauka Crkve o braku i obitelji danas su opsežno podržane mnoštvom socioloških dokaza. Doista, ako pogledamo na web stranici Family Education Trust, pronašli bi pod nazivom “Važnost obitelji” sljedeće:

“Nema područja društvenih znanosti u kojem postoji takva gomila dokaza koja u potpunosti naginje na jednu stranu: brak i tradicionalni obiteljski život povezani su s dobrim rezultatima u pogledu zdravlja, bogatstva i drugih pokazatelja blagostanja. Zajednica stabilnih obitelji ima manje problema s kriminalom, antisocijalnim ponašanjem i izolacijom od zajednice u kojoj su norma kratkotrajni odnosi.”

Jednostavno si ne možemo priuštiti javnu politiku koja se temelji na pretpostavci da su svi odnosi jednako vrijedni u društvu. Dapače, javna politika se mora zasnivati na činjenicama i promicati brak i odgovorno roditeljstvo.

Dakle, kako akademska istraživanja postoje u sekularnoj areni, pretpostavila sam da će sada i Sveta Majka Crkva nježno, ali odlučno, ponovno predložiti ljepotu svog učenja našem društvu koje je zbunjeno istinama ljudskog poziva na brak ili život u čistoći. Zasigurno potraga za općim dobrom, a što je još važnije, spasenje duša, zahtijeva takav stav.

Jednostavnost “predbračne čistoće i bračne vjernosti” gotovo oduzima dah roditeljima tinejdžera kada shvate koliko je lako objasniti tim mladim umovima što o tome uči Crkva. Masovni mediji nikada ne promiču takav način razmišljanja i roditeljima treba Crkva koja bi otklonila svako ustručavanje ili stidljivost u naviještanju ovog vrlo jasnog učenja Gospodina našega Isusa Krista.

Pa ipak, moj dojam o prošlogodišnjoj Sinodi je da nije uspjela pokazati razumijevanje za mnoga pitanja s kojima se mladi katolici, roditelji i obitelji bore u svakodnevnom životu. Velikim djelom i zato što se vjernicima ne iznosi i ne tumači jasan crkveni nauk o ovim pitanjima. Crkva treba biti poštena i istinski se pokajati zbog toga – ako ljudi ne čuju Riječ onda ni ne mogu živjeti od Riječi.

Naši mladi ljudi zaslužuju pouku o važnosti čistoće prije braka i bračne vjernosti, zbog dobrobiti njihovih duša i njihovog života u Kristu. Moramo ih naučiti i potaknuti da znaju prepoznati i razlučiti jesu li pozvani na brak ili na čistoću, i da ništa između toga ne može služiti pozivu na svetost.

Kako nas papa Benedikt uči u Caritas in Veritate:

Svaka osoba pronalazi svoje dobro poštivajući Božji plan za sebe, kako bi ga ostvarila u potpunosti. U tom planu, ona pronalazi svoju istinu, i kroz poštivanje istine ona postaje slobodna (usp. Iv 8,32). Braniti istinu, sposobnost da se ona artikulira ponizno i uvjereno, iznošenje te svjedočenje za nju vlastitim životom zahtjevni su i nezamjenjivi oblici ljubavi. Milosrđe se “raduje istini”. (1 Kor 13,6)

Svijet čezne čuti Istinu koja će biti poučavana s nježnošću i ljubavlju.