Naslovnica Crkva Važno pastoralno pismo koje bi trebalo nadahnuti svakog biskupa

Važno pastoralno pismo koje bi trebalo nadahnuti svakog biskupa

Nadbiskup San Francisca, Salvatore J. Cordileone objavio je 1. svibnja 2021. pastoralno pismo o dostojnosti potrebnoj za primanje Svete pričesti u kojem je inzistirao da se svaki katolik- koji surađuje sa zlom pobačaja- treba suzdržati od primanja euharistije.

“To je u osnovi pitanje integriteta: primanje Presvetog Sakramenta u katoličkoj liturgiji znači javno zagovaranje vjere i moralnih učenja Katoličke Crkve i želja da se živi u skladu s tim”, napisao je Cordileone. “Svi mi padamo na razne načine, ali postoji velika razlika između borbe za život u skladu s naukom Crkve i odbacivanja tih učenja.”

Pismo objavljeno na blagdan svetog Josipa radnika i početkom mjeseca u kojem na poseban način častimo Blaženu Djevicu Mariju, dolazi zbog sve veće rasprave u medijima o tome smije li predsjednik Biden primiti svetu pričest u Katoličkoj Crkvi.

Jedan dio pastoralnog pisma je upućen katoličkim javnim dužnosnicima koji se zalažu za pobačaj. “U mogućnosti ste učiniti nešto konkretno i odlučno da zaustavite ubijanje”, rekao je. “Molim vas zaustavite ubijanje. I molim vas, prestanite se zavaravati da je zagovaranje ili prakticiranje teškog moralnog zla – onoga koji zatire nevin ljudski život, onoga koji negira temeljno ljudsko pravo – nekako kompatibilno s katoličkom vjerom. Nije. Molim vas, vratite se kući u punini svoje katoličke vjere.”

Nedavno su Washington Post i AP objavili članke u kojima se ističe rasprava o tome hoće li se od Bidena, uvjerljivog promicatelja pobačaja i njegovog financiranja, ali i katolika, tražiti da se suzdrži od primanja euharistije.

Prema dugogodišnjem nauku Crkve koji je iznio nadbiskup, formalna suradnja i neposredna materijalna suradnja sa zlom, poput suradnje u zlu pobačaja, onemogućava primanje svete pričesti. “Crkveno učenje i disciplina o dostojnosti primanja svete pričesti dosljedne su kroz svu povijest Crkve, počevši od samog njezinog osnutka”, napomenuo je nadbiskup.

„Učenje naše vjere je jasno: oni koji ubiju ili pomažu u ubijanju djeteta (čak i ako se osobno protive pobačaju), oni koji vrše pritisak ili potiču majku na pobačaj, koji to plaćaju, koji osiguravaju financijska sredstva i pomoć organizacijama u pružanju pobačaja ili oni koji podržavaju kandidate ili zakone s ciljem da pobačaj bude što lakše dostupan ‘izbor’, svi oni surađuju s vrlo ozbiljnim zlom ”, rekao je nadbiskup Cordileone. “Formalna suradnja i neposredna materijalna suradnja u zlu nikada nisu moralno opravdane.”

Nadbiskup je citirao nauk svetog Pavla u Prvoj Korinćanima, kako bi objasnio opasnost primanja svete pričesti ako se istovremeno surađuje s teškim zlom:

Stoga, tko god jede kruh ili pije čašu Gospodnju nedostojno, bit će krivac tijela i krvi Gospodnje. Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela.” (1Kor 11, 27-29)

Također je uključio svjedočanstvo crkvenog oca sv. Justina mučenika koji je poučavao:

Nitko ne smije dijeliti euharistiju s nama ako ne vjeruje da je istina ono što učimo; osim ako se ne opere u obnavljajućim vodama krštenja za oproštenje svojih grijeha i ako ne živi u skladu s načelima koja nam je dao Krist.

Nadbiskupovo se pismo bavi važnošću svjedočenja istine o teškom zlu pobačaja. “Već desetljećima zapadna kultura negira oštru stvarnost pobačaja. Zagovornici su temu preplavili sofizmima, a sama rasprava je zabranjena na mnogim mjestima.

“U slučaju javnih osoba koje se identificiraju kao katolici i promiču pobačaj, ne bavimo se grijehom počinjenim u ljudskoj slabosti ili moralnom padu: ovo je pitanje ustrajnog, tvrdoglavog i javnog odbijanja katoličkog učenja”, napisao je. „To dodaje još veću odgovornost ulozi pastira Crkve u brizi za spasenje duša.

“Uvjeren sam da je ova zavjera dezinformacija i šutnje potaknuta strahom da se ne suoče sa pravim značenjem stvarnosti s kojom imamo posla.”

„Samo pravo na život temelj je svih ostalih prava. Bez zaštite prava na život, nijedan drugi razgovor o pravima nema smisla”, rekao je, napominjući da je znanost “jasna” kada život započinje. Nadbiskup Cordileone pažljivo je naglasio da „pobačaj nikada nije isključivo majčin čin. Drugi, u većoj ili manjoj mjeri, dijele krivnju kad god se to zlo učini.”

Primijetio je da njegova odgovornost kao pastira duša zahtijeva da bude jasan kada govori o težini zla pobačaja i razlozima zbog kojih osoba koja na bilo koji način obavlja, pomaže ili promiče pobačaj ne može primiti svetu pričest ako se prethodno ne pokaje i ne primi odrješenje u ispovijedi.

„Govoreći u svoje ime“, rekao je, „uvijek pred sobom imam riječi proroka Ezekiela… drhtim da ću, ako ne budem iskreno prozivao katolike pod mojim pastoralom koji se zalažu za pobačaj, morat ćemo odgovoriti- i oni i ja, pred Bogom za nevinu krv.”

Na kraju svog pisma, nadbiskup je zahvalio onima u javnom životu koji čvrsto stoje u obrani nerođenih. “Vaš odvažni i nepokolebljivi stav pred onim što je često žestoko protivljenje daje hrabrost drugima koji znaju što je ispravno, ali bi u protivnom mogli biti previše uplašeni da to navještaju riječima i djelima”, ocijenio je.

Nadbiskup Cordileone također se obratio ženama koje su pobacile i drugima pogođenim. “Bog te ljubi. Mi te ljubimo. Bog želi da ozdravite, pa tako i mi, a mi imamo resurse da vam pomognemo. Molim vas, obratite nam se, jer vas volimo i želimo vam pomoći i želimo da ozdravite”, istaknuo je, dodajući da oni koji su se izliječili od pobačaja mogu postati neustrašivi svjedoci Evanđelja milosrđa. “Zbog onoga što ste pretrpjeli, vi više nego itko možete postati snažan glas za svetost života.”

Nadbiskup San Francisca zaključio je pismo pozvavši sve one dobre volje da “rade za društvo u kojem se svaka nova beba prima kao dragocjeni dar od Boga i pruža joj se dobrodošlica u ljudskoj zajednici”, zazivajući zagovor Gospe iz Guadalupe, zaštitnice nerođenih, kao i svetog Josipa i svetog Franje, zaštitnika nadbiskupije.

Izvor

Cijelo pismo možete pročitati ovdje